INF [16.7.2017]: w razie jakby kogoś martwiła moja nieobecność: wzięłam urlop od blogowania. Do września pojawią się tu (jeśli w ogóle) wyłącznie kadry i relacje z moich skromnych wojaży. Stay tuned.

28.04.2012

Egoiści

    Każdy ma swój egocentryczny półświatek. Swoją własną percepcję otaczających go ludzi.
Przyglądamy się, krytykujemy, porównujemy, dowartościowujemy się. Nie, nie kłam, że tak nie robisz, bo i tak Ci nie uwierzę – nie musisz robić tego głośno, wiem, że ta myśl i tak się gdzieś czai i nawet jeśli konsekwentnie ją odpychasz, czasami i tak wypływa.
Punkt widzenia zależy do punktu siedzenia – dlatego zawsze szukamy sobie punktu odniesienia: czy to w lepszych czy gorszych przedstawicielach naszego gatunku. Skryci egoiści budujący swoje ego kosztem innych.
Jesteśmy mistrzami w oszukiwaniu samych siebie, w wyszukiwaniu coraz to nowszych wymówek. „Nie umiem. Nie potrafię. Nie nadaję się. Nie mogę. Nie jestem w stanie. Boję się. Jestem gorsza od tamtej, ale lepsza od tej. O, i od tej też. Nie jestem najgorsza, więc nie muszę się starać.” Wiecznie usprawiedliwiamy się kosztem innych.
Mentalność zawiści i nienawiści. Chowamy własne problemy pod ostrą krytyką innych. Bo jak ja mam zatrute życie, to dlaczego ktoś inny ma mieć lepiej? Szukamy winy wszędzie, tylko nie w sobie. A potem się dziwimy, dlaczego tak pełny nienawiści jest ten świat, nie zdając sobie sprawy, że owa nienawiść zaczyna się w nas samych.
Często też przywdziewamy różne maski, inna na każdą okazję, udajemy, że jesteśmy tymi, których chcą widzieć. Jakaż to wyśmienita zabawa w marnowanie sobie życia!
Wszyscy jesteśmy pieprzonymi egoistami, cholernymi tchórzami i nagminnymi hipokrytami, tarmoszonymi przed społeczeństwo. Nie krzyw się, otwórz oczy, bo taki właśnie jesteś. A ja wierzę, że pogodzenie się z tym faktem jest pierwszym krokiem do walki o samego siebie. A to ponoć najcięższa, ale i najbardziej satysfakcjonująca walka ze wszystkich.
Wygrana gwarantuje spokojne umieranie.

Will you slam shut
Or free your mind
Or stay hypnotised?

2 komentarze:

  1. Masz rację, wiele jest takich osób, ale są wyjątki o których musisz pamiętać ;) w sumie rzeczywiście świat byłby znacznie lepszy gdyby ludzie nie patrzyli na innych tylko na siebie. Nie widzą swoich błędów tyko cudze, a ile mają do powiedzenia na ich temat. Matko ! O mnie i o moich błędach to mogłabym epopeje napisać, staram się nie porównywać się do innych, ale niestety rzadko to wychodzi i przyznaję się do tego.
    Fajnie, że zwróciłaś na to uwagę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da rady uniknąć porównywania się do innych i oceniania wszystkich wokół - nie do tego piję. Chodzi raczej o fakt dostrzegania też samego siebie w stosunkowo obiektywnym świetle;)
      Dzięki za miłe słowa;*

      Usuń